'.
Blog

Blog

Jak stworzyć własną markę kosmetyków - podpowiadamy na podstawie naszego doświadczenia
30 lis 2021
Jak stworzyć własną markę kosmetyków - podpowiadamy na podstawie naszego doświadczenia Jak stworzyć własną markę kosmetyków - podpowiadamy na podstawie naszego doświadczenia

Dobry plan to podstawa - czyli od czego zacząć produkcję własnych kosmetyków?

Proces tworzenia każdego produktu zaczyna się od idei. Warto zadać sobie pytanie dotyczące tego, jak chciałoby się poprawić lub zrewolucjonizować rynek kosmetyczny. Poleca się słuchać odbiorców, śledzić trendy oraz przeglądać fora. Konkurencja w branży jest wyjątkowo ostra, dlatego należy zadbać o to, aby produkt wyróżniał się na tle innych artykułów.

Stworzenie identyfikacji wizualnej marki

Większość konsumentów to wzrokowcy, dlatego należy zadbać o harmonijną identyfikację wizualną, która będzie wywoływała skojarzenia z daną firmą. Niezbędne jest stworzenie unikatowego logo, a także dobranie odpowiednich barw. Trzeba mieć na uwadze to, że pojawiają się one nie tylko na opakowaniu produktu, ale również w materiałach reklamowych.

Opracowanie prototypu

Na tym etapie można już przystąpić do produkcji, a więc stworzenia pierwszej wersji produktu. Nasze przedsiębiorstwo oferuje klientom opracowanie oryginalnej receptury, w której znajdą się skuteczne i starannie wyselekcjonowane składniki. Tworzymy kosmetyki dostosowane do dzisiejszych konsumentów. Jednocześnie wykonujemy produkty zgodnie z recepturami dostarczonymi przez klienta. Nasze laboratorium jest wyposażone w profesjonalny sprzęt do przeprowadzania badań fizykochemicznych i mikrobiologicznych. Klient otrzymuje całą potrzebną dokumentację, a także może skorzystać z profesjonalnego wsparcia w zakresie rejestracji produktu.

Przeprowadzanie testów

W następnym etapie sprawdzamy, czy produkt spełnia oczekiwania potencjalnych odbiorców. W tym celu zalecamy wyprodukowanie choć kilku próbek dla rodziny i przyjaciół. Osoby chcące wprowadzić produkty na różne rynki, powinny skorzystać z oferty specjalistów w zakresie testowania produktów na wielu grupach odbiorców. Jest to niezwykle ważny etap, jako że pozwala ustalić ostateczny skład kosmetyku.

Wybór opakowania

Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na sposób pakowania kosmetyku. Obostrzenia prawne w tym zakresie również stają się coraz surowsze. Nasze przedsiębiorstwo daje klientom swobodny wybór w zakresie opakowania, przy czym zawsze jest ono dostosowane do specyfiki produktu. Szczególnym powodzeniem cieszą się modele wykonane z ekologicznych materiałów, takich jak papier, plastik pozyskany z recyklingu lub tworzywa biodegradowalne. W asortymencie znajdują się słoiczki, tubki, butelki z pompką lub pipetą o różnej pojemności?

Działania marketingowe

Reklama jest dźwignią handlu. Przy tylu możliwościach, jakie oferuje rynek kosmetyczny, ma szczególnie duże znaczenie. W kampanii reklamowej należy koniecznie uwzględnić reklamę internetową, a więc zaprojektowanie własnej strony oraz promowanie produktów w mediach społecznościowych. Oznacza to utworzenie kont na Instagramie, Facebooku oraz YouTube. W zakresie tradycyjnej reklamy należy pomyśleć o ulotkach, broszurach, a także plakatach. Nowy produkt trzeba również pokazać klientom, w czym pomoże udział w wydarzeniach branżowych, reklama w wyszukiwarkach oraz oferowanie próbek.

Budowanie więzi z odbiorcami

Obecnie producenci oferują klientom produkty nie tylko dostosowane do ich potrzeb, ale również wypisujące się w filozofię ich życia. Żeby na stałe zaistnieć w podświadomości odbiorców, należy pokazać, że przekonania marki są zbieżne z ich celami. Marka powinna zatem zaangażować się społecznie, wspierając inicjatywy, które są ważne dla jej klientów. Poleca się również prowadzić bloga z poradami na tematy związane z branżą i ofertą firmy.

Ciągłe doskonalenie

Konkurencja nie śpi. Nawet jeśli produkt odniósł spektakularny sukces, należy pamiętać o stałym kontrolowaniu rynku. W tym celu warto uczestniczyć w targach, konferencjach i innych spotkaniach branżowych. Wśród osób uczęszczających na tego typu wydarzenia na kryje się wielu potencjalnych klientów. Ludzie tworzący daną markę powinni również zapisać się do stowarzyszeń działających w branży kosmetycznej.

Jakich informacji potrzebujemy od Ciebie, jeśli chcesz zacząć produkcję własnych kosmetyków?

Żeby rozpocząć produkcję kosmetyków, musimy otrzymać niezbędne informacje.

  • Klient powinien wskazać preferowany sposób stworzenia receptury, rodzaj opakowania, gramaturę, a także wielkość jednego zamówienia.
  • Należy również określić oczekiwania wobec produktu i dostarczyć projekt graficzny etykiety, ulotki i kartonika.
  • Wówczas wystarczy jedynie złożyć zamówienie i poczekać na stworzenie produktów.
  • Ostatni krok to wprowadzenie kosmetyków na rynek. Naszym klientom oferujemy pomoc w rozwijaniu marki poprzez tworzenie coraz to nowych produktów, dostosowanych do dotychczas stworzonego asortymentu.

Zachęcamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami.