'.
Blog

Blog

Kosmetyki luksusowe – czym się charakteryzują?
12 mar 2021
Kosmetyki luksusowe – czym się charakteryzują?

Z roku na rok rośnie liczba osób sięgających po luksusowe kosmetyki. Czym takie produkty odróżniają się od zwykłych preparatów dostępnych w drogeriach? W tym artykule spróbujemy wyznaczyć kilka cech charakterystycznych dla wyrobów ekskluzywnych.

Składniki z najwyższej półki

Luksusowe preparaty powinny przede wszystkim zapewniać oczekiwany efekt a to możliwe jest wyłącznie dzięki starannie opracowanej recepturze. Odbiorcy tego rodzaju produktów oczekują najlepszej jakości.

Do najczęściej stosowanych w luksusowych kosmetykach dodatków należą: złoto, jedwab, perły czy drogie ekstrakty roślinne. Każdy z wymienionych ma cenne właściwości pielęgnujące.

  • złoto poprawia kondycję naczyń krwionośnych, do tego polepsza procesy oczyszczania skóry oraz pozwala przywrócić jej ładny kolor. Najczęściej stosowane jest w kosmetykach do cery dojrzałej;
  • jedwab ma budowę zbliżoną do keratyny i kolagenu oraz silnie nawilżające działanie;
  • perły są dodawane do kosmetyków pod postacią hydrolizowanego proszku zawierającego dużą ilość aminokwasów działających wygładzająco;
  • olejek z róży damasceńskiej (jest najcenniejszym ekstraktem roślinnym) - do jego produkcji należy zużyć ogromne ilości płatków róży, co tłumaczy wysoką cenę.

W luksusowych kosmetykach często znajdują się także składniki z rozmaitymi certyfikatami poświadczającymi ich ekologiczne pochodzenie.

Opakowanie w dobrym guście

Większość klientów to wzrokowcy, dlatego połowę sukcesu zapewnia stworzenie odpowiedniego opakowania. Luksusowe produkty już na pierwszy rzut oka powinny wzbudzać skojarzenia związane z ich wyjątkowością. W projektach ich opakowań często pojawiają się kolory kojarzone z wyjątkowością: złoto czy purpura. Niektórzy producenci kosmetyków idą jednak w zupełnie przeciwnym kierunku, a znakiem rozpoznawczym ich asortymentu staje się minimalizm. Takie preparaty intrygują i wyróżniają się na tle innych preparatów na półce.

Dostosowana strategia sprzedaży

Reklama kosmetyków luksusowych jest zdecydowanie trudniejsza niż w przypadku preparatów dostępnych w sklepach sieciowych. Konsument musi odczuwać, że dzięki nabyciu udanego kosmetyku sam staje się wyjątkowy, dlatego przed wprowadzeniem ekskluzywnych preparatów na rynek należy dokładnie zaplanować sposób ich promocji.